Persbericht – GreenFund Holland gaat live

samen-sparen-greenfund3a

Crowdfunding voor ‘groene’ projecten

GreenFund Holland brengt duurzame samenleving dichterbij

HEILOO – Direct bijdragen aan een duurzame lokale samenleving én hiervoor een aantrekkelijke rente ontvangen. Dat is vanaf vandaag mogelijk via een nieuw en uniek crowdfundingplatform “GreenFund Holland”.

Klimaatsparen met dubbel rendement

Via www.greenfundholland.nl kunnen (lokale) organisaties, verenigingen en initiatieven geld lenen voor de uitvoering van hun duurzame project. Groene spaarders kunnen via het platform geld inleggen voor deze projecten. Met dit spaartegoed helpen ze rechtstreeks mee aan de realisatie daarvan én aan een duurzame samenleving. Bovendien ontvangen deelnemers een aantrekkelijk rendement op hun geld.

Voor duurzame ontwikkeling

Leningen via GreenFund Holland zijn voorbehouden voor duurzame ontwikkelingen die ten goede komen aan milieu, klimaat, mens en maatschappij. Denk aan projecten die zorgen voor het besparen van energie en grondstoffen: zoals realisatie van zonnepanelen, windturbines en geothermie. Maar ook projecten die de hoeveelheid afval beperken door afvalscheiding en recycling komen in aanmerking. Door de unieke werkwijze van GreenFund Holland profiteren alle deelnemende partijen. De lokale organisatie die met de realisatie van een duurzaam project direct kosten gaat besparen. De geldleners dragen bij aan een duurzamen samenleving en ontvangen een mooie rente. De installateurs die op deze manier hun projecten kunnen realiseren. Maar de grootste winnaars zijn natuurlijk het klimaat en de samenleving.

Verduurzamen op een eerlijke manier

GreenFund Holland streeft middels crowdfunding naar verduurzaming van de leefomgeving op een eerlijke manier. Respect voor de medemens is een belangrijke drijfveer voor de oprichters van het platform. Transparantie en vertrouwen staan daarom centraal in de opzet van het platform en in de bedrijfsvoering. De lokale verbinding tussen investeerders en spaarders draagt hieraan bij. Deelnemers zien de resultaten van hun bijdrage direct in de realisatie van duurzame projecten in hun omgeving.

Veilig inleggen

Klimaatsparen bij GreenFund Holland is veilig. Het platform gebruikt innovatieve financiële software om diensten veilig, transparant en helder aan te bieden. Zowel leners als spaarders kunnen rekenen op een grote mate van zekerheid, in combinatie met aantrekkelijke rentepercentages. GreenFund Holland spant zich tot het uiterste in om de aflossing van de lening te waarborgen. Daarnaast staan alle diensten van GreenFund Holland onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).